






Actueel
Voorjaar en najaar 2023 Jaffar Consultancy verzorgt voor het Netwerk Vertrouwenspersonen van de Rijksoverheid workshops interculturele gespreksvoering verder lezen
Voorjaar 2023 Radi Suudi en Leila Jaffar publiceren nieuw handboek Interculturele Communicatie verder lezen
Voorjaar 2023 Ook in 2023 verzorgt Jaffar Consultancy opnieuw enkele malen een module van een meerdaagse training ‘Sociale Veiligheid’ van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. verder lezen
Interculturele communicatie met klanten
Doel
In deze training staat het effectief contact kunnen maken met klanten centraal, dwars door eventuele barrières van taal, cultuur en afkomst heen. U wilt uw klant begrijpen en u wilt ook dat uw klant u begrijpt. Deelnemers aan de training krijgen inzicht in en vaardigheden op het gebied van interculturele communicatie, toegespitst op de concrete situaties waar zij op hun eigen werkplek mee te maken krijgen. In de training schenken we veel aandacht aan de verbale en non-verbale signalen die uw klant vertoont en de manier waarop u deze het beste kunt interpreteren. Ook laten we u zien hoe uw verbale en non-verbale communicatie op de klant overkomt.
Inhoud
De training bestaat uit de volgende programmaonderdelen:
- Hiërarchie in verschillende culturen en milieus
- Specifieke cultuurverschillen in communicatie
- Non-verbale communicatie
- Intercultureel beïnvloeden
- Matchen met de klant
- Situaties en vaardigheden oefenen met een acteur
Duur: 1 tot 2 dagdelen